اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

بررسی آثار شیوع کرونا بر کسب و کارهای اینترنتی

بررسی آثار شیوع کرونا بر کسب و کارهای اینترنتی

بررسی آثار شیوع کرونا بر کسب و کارهای اینترنتی

 از میان کسب و کارهای اینترنتی، بیشترین آسیب پذیری ناشی از شیوع کرونا در کشور مربوط به حوزه خدمات گردشگری و سفر با کاهش بیش از 70 درصدی تقاضاست.

شیوع ویروس کرونا در کشور، نه تنها به تهدیدی جدی برای سلامت افراد جامعه تبدیل شده است، بلکه بخش های مختلف اقتصادی نیز از اثرات منفی این ویروس در امان نمانده اند. از جمله بخش های مهمی که این روزها تحت تأثیر شدید اثرات شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است، بخش کسب وکارها است که هم بازار کسب و کارهای سنتی و هم بازار کسب و کارهای اینترنتی را شامل می شود. اگرچه انتظار می رفت در شرایطی که افراد به دلیل ترس از این بیماری، ماندن در خانه را ترجیح می دهند، بتوان از ظرفیت کسب و کارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال در رونق بخشی به بازار کسب و کار استفاده کرد، اما ظاهراً سایه کم رونقی بازار نیز به کسب و کارهای اینترنتی هم سرایت کرده است و اغلب فعالان این حوزه، به خصوص بخش هایی که رونق را در ایام شب عید تجربه می کردند، با کسادی و حتی تعطیلی مواجه شده اند. به همین بهانه، در نوشتار پیش رو، طی مصاحبه ای با رضا الفت نسب، رئیس اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی کشور و و همچنین با استناد به برخی اخبار موجود در این حوزه، میزان آسیب پذیری و اثرات شیوع ویروس کرونا بر برخی حوزه های کسب و کارهای اینترنتی بررسی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد