بهروز نقویان موزیکhttps://www.instagram.com/behrouz_naghavian

آموزش ترانه سرایی ، آهنگسازی و خوانندگی توسط دکتر بهروز نقویان -خواننده پاپ و محلی و صدا و سیما

بهروز نقویان موزیکhttps://www.instagram.com/behrouz_naghavian

آموزش ترانه سرایی ، آهنگسازی و خوانندگی توسط دکتر بهروز نقویان -خواننده پاپ و محلی و صدا و سیما

Easy Music Composer Free

بررسی اجمالی


Easy Music Composer Free ابزاری است که باعث می شود موسیقی به راحتی انجام شود.

می توانید آهنگ را به صورت خودکار آهنگسازی کنید.

با وارد کردن یادداشت ها می توانید آهنگ را آهنگسازی کنید.

شما می توانید بسیاری از توابع مناسب آماده برای ترکیب استفاده کنید.

Easy Music Composer Free نسخه رایگان آهنگساز Easy Music است.


نسخه رایگان می تواند حداکثر آهنگ 8 نواری را ایجاد کند.

نسخه Shareware می تواند حداکثر آهنگی از 500 بار را ایجاد کند.


آدرس URL نسخه اشتراکی را بارگیری کنید

http://www5f.biglobe.ne.jp/~mcs/emc_down.html


//////////////////////////////////////////////////////// ///////////


این "پرونده HELP" برای آهنگساز آسان موسیقی است.

اما Easy Music Composer Free همانند آهنگ ساز آسان موسیقی است به جز طول میله هایی که می توانید موسیقی بسازید.

تایید


در ابتدا باید تأیید کنید که Easy Music Composer روی رایانه شما اجرا می شود.


(1) Easy Music Composer را نصب کنید ، سپس روی نماد از دسک تاپ دو بار کلیک کنید.

(2) روی دکمه Cancel "کادر ورود رمز" کلیک کنید.

(3) یک نت برگ ظاهر می شود.

(4) روی دکمه پخش کلیک کنید

تمرین


آهنگساز آسان موسیقی عملکردهای زیادی دارد.

در ابتدا باید کارکردهای اساسی را یاد بگیرید.

در هنگام استفاده از آهنگساز آسان موسیقی ، بسیاری از کارکردها را یاد خواهید گرفت.


-------------------------------------------------- -----------


شما می توانید با استفاده از نمونه های موسیقی آهنگسازی کنید.


از منوی اصلی Easy Music Composer ، روی Sample کلیک کنید.

 


در صفحه نمایش نمونه موسیقی ، شماره 5 را علامت بزنید ، و سپس روی "باز کردن نمونه موسیقی" کلیک کنید.

 


برای گوش دادن به موسیقی ، روی دکمه پخش کلیک کنید.

 


روی 8 دکمه ثابت کلیک کنید.

 


حرف "ثابت" از بین می رود.

دکمه نوشتن را کلیک کنید.

 


روی دکمه پخش کلیک کنید

شما می توانید به موسیقی جدید ساخته شده توسط عملکرد خودکار آهنگ گوش دهید.

بارها می توانید بر روی دکمه "آهنگسازی" کلیک کنید.

وقتی دکمه "آهنگسازی" را کلیک می کنید ، می توانید به موسیقی متفاوت گوش دهید.


-------------------------------------------------- -----------


با وارد کردن یادداشت ها می توانید موسیقی را تنظیم کنید.


موسیقی نمونه بخشی از آهنگ Alphabet (سرعت متوسط) است.

از منوی اصلی Easy Music Composer ، به "File" ، به "New" اشاره کرده و سپس روی "4/4 (امضای)" کلیک کنید.

 


دکمه "C" وتر را 8 بار کلیک کنید ، و سپس دکمه "نوشتن" را کلیک کنید.

 


 


موسیقی روی صفحه شما ظاهر می شود.

از منوی اصلی Easy Music Composer ، روی "ورودی یادداشت ها" کلیک کنید.

 


صفحه "یادداشت های ورودی" ظاهر می شود.

 


در منو ، روی "کارائوکه" کلیک کنید. (در تصویر شماره 1 است.)

روی تصویر نیم یادداشت کلیک کنید. (در تصویر شماره 2 است.)

دوبار روی تصویر صفحه کلید "C" دو بار کلیک کنید. (در تصویر شماره 3 است.)

دوبار روی تصویر صفحه کلید "G" دو بار کلیک کنید. (در تصویر شماره 4 است.)

در منو ، به "نوار" ، "3-4" را علامت بزنید ، و سپس روی "بستن" کلیک کنید. (در تصویر شماره 5 است.)

دوبار روی تصویر صفحه کلید "A" دو بار کلیک کنید. (در تصویر شماره 6 است.)

بر روی تصویر کل نت کلیک کنید. (این تصویر شماره 7 است.)

یکبار روی تصویر صفحه کلید "G" کلیک کنید. (در تصویر شماره 4 است.)

در منو ، به "نوار" ، "5-6" اشاره کنید ، و سپس روی "بستن" کلیک کنید.

روی تصویر نیم یادداشت کلیک کنید. (در تصویر شماره 2 است.)

دوبار روی تصویر صفحه کلید "F" دو بار کلیک کنید. (در تصویر شماره 13 است.)

دوبار روی تصویر صفحه کلید "E" دو بار کلیک کنید. (این تصویر شماره 12 است.)

در منو ، به "نوار" ، "7-8" اشاره کنید ، و سپس روی "بستن" کلیک کنید.

روی عکس یادداشت چهار گوش کلیک کنید. (در تصویر شماره 8 است.)

روی صفحه کلید "D" 4 بار دوبار کلیک کنید. (این تصویر شماره 11 است.)

بر روی تصویر کل نت کلیک کنید. (این تصویر شماره 7 است.)

یکبار روی تصویر صفحه کلید "C" دو بار کلیک کنید. (در تصویر شماره 3 است.)

بر روی "تغییر شکل" کلیک کنید. (این شماره 9 در تصویر است.)

در منو ، بر روی "بستن" کلیک کنید (در تصویر شماره 10 است.)

روی دکمه پخش مثلث کلیک کنید.

می توانید به "آهنگ الفبای" گوش دهید.

متوجه خواهید شد که ملودی و وتر مناسب نیست.

در منو ، به "تنظیمات" ، روی "وتر خودکار" کلیک کنید.

 


در صفحه "وتر خودکار" ، روی "تصمیم و بستن" کلیک کنید.

 


روی دکمه پخش مثلث کلیک کنید.

متوجه خواهید شد که ملودی و وتر متناسب است.

 


-------------------------------------------------- -----------


می توانید موسیقی را با دو الگوی ملودی آهنگسازی کنید.


Composer Easy Music را خاموش کرده و یکی را دوباره شروع کنید.

برای آهنگسازی نوار 4. روی دکمه نوشتن کلیک کنید. (Am، G، F، E)

برای گوش دادن به موسیقی روی دکمه پخش مثلث کلیک کنید.

در منو ، روی "کانال" کلیک کنید.

از شما خواسته می شود "تغییر در حالت دستی" ، و سپس بر روی "OK" کلیک کنید.

 


در صفحه "انتخاب یک کانال" ، کانال 2 را ویرایش کنید تا کانال 2 را ویرایش کنید.

 


اکنون می توانید کانال 2 را ویرایش کنید.

بر روی دکمه Fix که به عنوان "Fix" نوشته شده بود کلیک کنید.

 


حرف "ثابت" از بین می رود.

بر روی دکمه "نوشتن" کلیک کنید.

برای گوش دادن به موسیقی روی دکمه پخش مثلث کلیک کنید.

یک ترانه توسط دو ملودی ساخته شده است.

نمای کلی از عملکرد


 


(1) پرونده


جدید

یک فایل جدید موسیقی (پرونده فرمت آهنگساز آسان موسیقی) ایجاد می کند.


یک پرونده قدیمی را باز کنید

پرونده قدیمی را باز کنید [نسخه 9.90 یا بالاتر] (پرونده فرمت آهنگساز آسان موسیقی).


باز کن

یک فایل موسیقی (پرونده فرمت آهنگساز آسان موسیقی) باز کنید.


صرفه جویی

تغییرات را در پرونده فعلی ذخیره می کند.


ذخیره به عنوان

تغییراتی را در پرونده فعلی ذخیره می کند و به شما امکان می دهد یک نام پرونده جدید یا متفاوت را برای پرونده انتخاب کنید.


ذخیره به عنوان MIDI

می توانید به عنوان پرونده MIDI ذخیره کنید.


ذخیره به عنوان نت برگ

می توانید به عنوان نت برگ ذخیره کنید.


خروج

آهنگساز آسان موسیقی را خاموش می کند.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(2) نمونه


می توانید نمونه آهنگ یا نمونه پیشرفت وتر را باز کنید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(3) تنظیمات


ریتم

می توانید یک الگوی ریتم را انتخاب کنید.


باس

می توانید الگوی باس را انتخاب کنید.


طبل

می توانید الگوی طبل را انتخاب کنید.


آرپیجیو

می توانید یک الگوی arpeggio را انتخاب کنید.


تمپو

می توانید سرعت آهنگ را انتخاب کنید.


تن

می توانید یک لحن را انتخاب کنید (ملودی ، آکورد ، بسا ، آرپگیو).


جلد

می توانید یک جلد (ملودی ، وتر ، باس ، طبل ، آرپیجیو) را انتخاب کنید.


استریو

شما می توانید یک استریو (ملودی ، وتر ، باس ، طبل ، Arpeggio) را انتخاب کنید.


صدا

آواز ملودی را با صدای انسان بخوانید.


پله (پایین)

می توانید کلید لحن را تغییر دهید.


وتر خودکار

می توانید وتر را به طور خودکار به آهنگ خود وصل کنید.


برش و چسباندن میله ها

می توانید لحن را برش داده و چسباند.


وتر درست کنید

می توانید یک وتر درست کنید که از ابتدا مجهز نیست.


پرش از یک نوار

می توانید نوار دوم دو میله را پرش کنید.


میکروفون

با استفاده از صدای خود می توانید آهنگی را تنظیم کنید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(4) تنظیم هر میله


می توانید تنظیمات ظریف را برای هر نوار و هر قسمت انجام دهید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(5) یادداشت های ورودی


برای نوشتن آهنگ می توانید یادداشت ها را وارد کنید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(6) کانال


برای ویرایش می توانید کانال ملودی را تغییر دهید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(7) راهنما


در صورت عدم درک عملکرد ، به راهنما نگاه کنید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(8) دکمه وتر


می توانید آکورد را برای میله ها تنظیم کنید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(9) دکمه پاک کردن


می توانید نوار انتهایی را پاک کنید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(10) دکمه تغییر صفحه


می توانید صفحات را تغییر دهید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(11) جعبه نمایش وتر


می توانید وتر میله ها را ببینید.

برای تغییر وتر می توانید روی جعبه کلیک کنید.

برای نمایش "صفحه یادداشت ورودی" می توانید روی کادر راست کلیک کنید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(12) موقعیت ورودی وتر


این جعبه ها موقعیت کنونی وتر را نشان می دهند.

برای تغییر رنگ جعبه روی یک کادر کلیک کنید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(13) دکمه ثابت


اگر این دکمه "ثابت" را نشان دهد ، ملودی این نوار تغییر نمی کند.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(14) دکمه نوشتن


هنگامی که شما چیزی را تغییر داده اید به منظور نوشتن آهنگ ، روی این دکمه کلیک کنید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(15) نوار موقعیت پخش


می توانید موقعیت شروع پخش را تنظیم کنید.

یک عدد نوار را بیان می کند.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(16) دکمه پخش


با استفاده از این دکمه می توانید به آهنگ گوش دهید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(17) درام چک


هنگام استفاده از طبل ، این کادر را علامت بزنید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(18) حداقل نت


(بررسی 16) می توانید برای هر میله یک وتر تنظیم کنید.

(بررسی 32) می توانید برای هر میله دو وتر تنظیم کنید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(19) نام ملودی


می توانید یک ملودی را در میله ها انتخاب کنید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(20) پنجره چنل


این شماره کانال ویرایش را نشان می دهد.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(21) موسیقی بالا و پایین ورق


این دکمه زمانی مفید است که به دلیل طولانی بودن موسیقی نمی توانید نت برگ ببینید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(22) حالت نمایش


می توانید روش نمایش موسیقی نت را تغییر دهید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(23) Arpeggio را بررسی کنید


هنگام استفاده از arpeggio این کادر را علامت بزنید.



-------------------------------------------------- ------------------------------


(24) آهنگ


می توانید تقریباً از صفحه آهنگ یک موسیقی کامل را ببینید.

مسیر

برای نمایش صفحه آهنگ ، از فهرست اصلی "کامیون" را کلیک کنید.
می توانید تقریباً از صفحه آهنگ یک موسیقی کامل را ببینید.
آهنگ شامل ملودی 1-9 ، chode ، base ، طبل و arpeggio است.
یک سلول 1 صفحه را بیان می کند.
(یک صفحه شامل 16 نوار است.)
16 سلول به صورت افقی در یک خط قرار گرفته اند.
(حداکثر می توانید 16 صفحه موسیقی بسازید.)
 

لطفا شکل زیر را ببینید.
بخشی از رنگ قرمز نت است.
مستطیلی که به رنگ سیاه و سبز نقاشی شده است از نظر حجم و حجم است
این آهنگ از دو ساز موسیقی برای ملودی استفاده می کند.
دو رنگ دو ساز موسیقی را بیان می کند.
ارتفاع مستطیلی حجم را بیان می کند.
 

موقعیت پخش
می توانید با استفاده از دکمه پخش به موسیقی گوش دهید.
موقعیت پخش خط آبی است که بالایی دارد.
 

اگر یک سلول با کلیک راست قرار دارد ، یک صفحه تنظیم نمایش داده می شود.
 

می توانید ملودی دو کانال را همزمان مشاهده کنید.
روی دو ملودی که می خواهید همزمان ببینید ، کلیک کنید.
Send feedback
History
Saved
Community

صدای شما برند شماست: تنبلی را کنار بگذارید و صدای خودتان را بهبود بخشید

خرید با تخفیف ویژه از دیجی کالافقط با از این وبلاگ کلیک کنید

صدای شما برند شماست: تنبلی را کنار بگذارید و صدای خودتان را بهبود بخشید

اولین چیزی که مردم می شوند صدای شماست.

گاهی اوقات تنها چیزی که می شوند صدای شماست.

آن ها 15 سال گیتار زدن و یا 500 کنسرتی که برگزار کرده اید را نمی شوند. این صدای شما است که باعث می شود افرا مخاطب شما شوند و نسبت به آن حس خوبی داشته باشند، در نتیجه مهم ترین موضوع صدای شماست نه چیز  دیگر.

در صورتی که شما یک هنرمند مستقل هستید که تور خودتان را برگزار کرده اید، شاید با خودتان آرزو می کنید کاش صدای بهتری داشتید و کاش بیشتر تمرین می کردید، و مطمئن نیستید که آیا می  توانید این تور را با موفقیت پشت سر بگذارید و اصلا نمی دانید که آیا این موضوع ارزش زمان گذاشتن را دارد یا نه…. در نتیجه صبر می کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد.

با وجود این که صدای شما برند شما است، چیزی نیست که بتوانید با ترکیب کردن ، ویژگی های مختلف آن را پنهان کنید. صدای شما چه خوب چه بد، از تمام ویژگی های شما بیشتر به چشم می آید.

اما شاید شما خیلی بر روی صدای خودتان کار نکنید زیرا نگران این هستید که شاید صدای شما بهبود پیدا نکند و یا این که ممکن است احساس نا امنی کنید که شاید اصلا توانایی آن را نداشته باشید، و یا این که نگران این باشید که در جا بزنید. البته که ممکن است تمام این اتفاقات بیفتد. اما ممکن هم است که موفق شوید. در هر صورت، شما نباید درجا بزنید بلکه باید تلاش کنید تا بهتر شوید.

هر کسی در ابتدای کار خودش در جا می زند. تفاوت در کسانی است که زمان بیشتری می گذارند تا بتوانند بیشتر پیشرفت کنند. آن ها  وقتی که صدایشان بهبود پیدا نمی کند، بیشتر تلاش می کنند. آن ها برای عبور از شکست خودشان، تحمل بیشتری دارند. و شما هم اگر تصمیم خودتان را بگیرید، قطعا می توانید پیشرفت کنید.

در مقاله ای دیگر که در همین زمینه ارائه کرده بودیم، یک هنرمند قرار بود که آهنگ خودش را برای یک گروه اجرا کند. او یک هنرمند دقیق و تازه کار بود، کف دست هایش عرق کرده بود و به نوعی در خودش  فرو رفته بود. او قبل از اجرا به من اخطار داد که او یک «خواننده واقعی» نیست – او معتقد بود که آن آهنگ برای او سخت بود در نتیجه من با خودم گفتم که احتمالا او خیلی تجربه ندارد. اما زمانی که من آهنگ او را پخش کردم، واقعا شگفت زده شدم. نه تنها موسیقی آن آهنگ مرا شگفت زده کرد، بلکه سطح این آهنگ بسیار بالا بود. ملودی بسیار قوی توسط گیتار بر روی درام های سنگین متال و باس، همراه با یک تنظیم عالی… همه این ها درست سر جایشان قرار گرفته بودند. هر ابزاری که توسط او نواخته شده بود با لپتاپش ضبط شده بود و درست مانند یک گروه عالی متال به نظر می رسید. و بلکه، صدای او هنوز خودش را پیدا نکرده بود اما من تن خوبی را در فریاد های او می شنیدم. به عنوان یک مربی من می توانستم پتانسیل ها و احتمالات صدای او را بهتر بشنوم. من می دانستم که او تا کجا می تواند پیشرفت کند و می توانستم به او کمک کنم تا به آن جا برسد. مهم تر از همه این ها، متن آهنگ های او به شدت احساسی و شاعرانه بودند. آهنگ های او معرکه بودند.

او واقعا ارزشش را داشت. اما مثل بقیه هنرمندان، او مطمئن نبود. به دلیل این که صدای او هنوز در بهترین نقطه نبود، همیشه باعث می شد که او نا امید  و ترسیده باشد. او نمی توانست صدایی که می خواست را ایجاد کند. و حتی فکر نمی کرد که روزی بتواند به صدایی که میخواهد برسد.

به نظر برای همه آشنا می باشد؟

اما قرار نیست شما در این مرحله گیر کنید.

هرکسی که صدای خوبی دارد ، باید تلاش کند تا مشکلات را رفع کند. دوره زمانی که شما صدای خودتان را می شنوید و ناامید می شوید، باید پشت سر گذاشته شود.  و تنها راه برای رد شدن از این مرحله، این است که تمرین و کار بسیار زیادی بکنید و اشتیاق داشته باشید تا مشکلات زیادی را تحمل کنید.

هیچ وقت فراموش نکنید، صدای شما تنها چیزی است که اول شنیده می شود. هیچ وقت با خودتان فکر نکنید که نمی توانید پیشرفت کنید. اصلا مهم نیست که شما الان کجا هستید، و هیچ بهانه ای هم برای در جا زدن وجود ندارد. شما می توانید این کار را انجام دهید.

یکی از هنرجویان از ما راهنمایی خواست و یک نمونه کار برای ما ارسال کرد. جهت موسیقیایی او و پیامش بسیار عالی بود اما صدای او نیاز به کار زیادی داشت. می دانستم که می توانیم خیلی سریع اوضاع را درست کنیم. من با او صحبت کردم و او را دعوت کردم تا در برنامه های آموزشی ما شرکت کند. در ماه دوم او نسبت به قبل بسیار بهتر آواز می خواند. در همین چند ماه کوتاه، نسبت به قبل به شدت پیشرفت کرده بود و یک تکنیک و روش بسیار قوی داشت و از یک خواننده اماتور به یک خواننده حرفه ای تبدیل شده بود.

مهم ترین نکته این است که شما بدانید صدای شما چطور کار می کند و بهترین تکنیک ها را داشته باشید تا به آن جا برسید.  و این روش نباید برای صدای شما مشکلی ایجاد کند. ما به هنرجویان به نحوی آموزش نمی دهیم که همه یک صدا داشته باشند. ما روی ابزار صوتی آن ها کار می کنیم. در نتیجه شما می توانید از همان روزهای اول صدای بهتری داشته باشید.

در صورتی که شما خیلی سریع خسته می شوید، می توانیم به شما کمک کنیم تا مشکل رفع شود. در صورتی که می خواهید بازه صدای شما گسترده تر شود، ما می توانیم آن را هم انجام دهیم. اگر شما می خواهید با احساسات بیشتری بخوانید و تاثیر بیشتری بگذارید، ما می توانیم این احساسات را در صدای شما ایجاد کنیم. درست مانند تمرین برای المپیک می باشد. هدف ما این نیست که با شما به بهترین جایگاه برسیم، بلکه هدف ما این است که شما به اهداف خودتان برسید.

به دلیل این که موسیقی و صدا در نهایت هدف ارتباط و انتقال پیام است، فقط صدای شما نیست که اهمیت دارد. هنرمندی که بهترین صدا را دارد همیشه برنده نمی شود. هنرمندی که می تواند به عمیق ترین احساسات ما تلنگر بزند می تواند پیروز باشد.

در نتیجه در جا نزنید.

هیچ وقت نگذارید پیشرفت شما درگیر تفکرات شما شود.

آهنگسازی 5




همون طور که قبلا گفتم ملودی ستون و پایه یک آهنگ است.آهنگسازان برای ساخت موسیقی خود اول ملودی آهنگ را مینویسند بعد طبق آن ملودی آهنگ رو تکمیل میکنند.

مثلا من میخوام یک آهنگ بسازم.من میام با پیانو یا گیتار ملودی رو میسازم بعد طبق اون ملودی روش درام ویالون یا هر چیز دیگری میزارم.

ملودی از قرار گرفتن چند نت کنار هم تشکیل میشه.شما میتونین ملودی آهنگ ها رو با زمزمه کردن متن آهنگ پیدا کنید.

یه نمون براتون میزارم.این آخرین پروژه ی منه که با اف ال ساختمش.اگه دقت کنید از اول با گیتار یه ملودی میزنم تا آخر.

جایی که دیگه ملودی پخش نمیشه زمان صدای خواننده هست.یعنی بعد از گیتار خواننده وضیفه داره ملودی رو اجرا کنه

آهنگسازی 4

خرید با تخفیف ویژه از دیجی کالافقط با از این وبلاگ کلیک کنید

آهنگسازی 4

نت به تک صدا هایی میگویند که وقتی در کنار هم قرار میگیرند یک قسمت از یک آهنگ رو میسازنند.

هر نت صدا و فرکانس خواست خودش رو دارد بعلاوه هر نت برای خودش یک اسمی داره مثلا اسم نت های گیتار به صورت زیر است:

دو- ر- می- فا- سل- لا- سی

نت ها نقش مهمی در آهنگ دارند درواقع نت ها هستند که ملودی و آکورد را میسازنند پس یک آهنگ کامل و خوب از نت های به جا و درست استفاده شده است.

علاوه بر صدا اسم و فرکانس نت ها یک علامت خواصی هم دارند که این علامت ها به صورت زیر است.

هر یک از این اک علامت ها یک نت هستند.نت ها یکی هستند یعنی نت ویالون رو میشه با گیتار هم زد فقط باید زبان بین هر نت و ضرب آن یکی باشد

نت هایی که درونشان مشکی هست 1 ثانیه هستنند(باید بعد از اجرا آنها 1 ثانیه صبر کرد)

نت هایی که داخل آنها سفید هست 2 ثانییی هستند(باید بعد از اجرا آنها 2 ثانیه صبر کرد)

نت های که فقط گردی پایین آنها هست(یک خط متصل بهش نیست) و داخلشون سفید هست 4 ثانیه احتیاج به توقف دارند.

بقیه نت ها هم یک خط منحنی بهشان وصل هست که اگر یک خط وصل باشد باید سریع اجرا کرد و هر چه خط های منحنی بشیتر باشد باید سریع تر اجرا شود(به آنها یهلاچنگ و دولاچنگ میگویند)

آهنگسازی 3

خرید با تخفیف ویژه از دیجی کالافقط با از این وبلاگ کلیک کنید

آهنگسازی 3

هارمونی چیست؟


واژه هارمونی در اصل به چگونگی ساختمان آکوردها و چینش آن‌ها اشاره دارد. هارمونی سبب ژرفا بخشیدن و غنای ملودی می‌شود. وقتی یک ملودی با زنجیره‌ای از آکوردهای هم‌گون و هم‌خوان با ملودی (که از نظر موسیقایی رضایت‌بخش است) همراهی شود، گوییم ملودی هارمونیزه شده‌است. یک آفریننده موسیقی عامیانه (مانند یک خواننده که از گیتار استفاده می‌کند)، با آزمایش آکوردهای گوناگون، هم‌خوان ترین آکوردها با حالت ملودی را برمی‌گزیند. در موسیقی کلاسیک غربی، موسیقیدان همزمان به خلق ملودی و هارمونی می‌پردازد. در برخی از انواع موسیقی‌های بداهه‌پردازانه مانند جاز نوازندگان بر مبنای چینش مشخصی از آکوردها، به آفرینش ملودی می‌پردازند.

آموزش مطالب بالا:

هارمونی یعنی علم استفاده از آکورد ها.یعنی چگونه آکورد ها رو در موسیقی استفاده کنیم طوری که تداخل در آهنگ ایجاد نشه و ملودی ساخار ویژای پیدا کنه.

اما این مفهموم هارمونی بود.برای آموزش شما باید با آکورد ها بازی کنید.پیشنهاد من اینه که با ساز گیتار آکورد گیری رو یاد بگیرید.ولی با هر سازی که استفاده میکنید باید با آکورد بازی کنیدوببینید چجوری باید نت ها کنار هم چیده بشن که آکورد تشکیل بشه.اگه سازی دارین که بلدین بنوازین بهتره که یک آهنگ رو در کامپیوتر یا تلوزیون پخش کنید و همرا آهنگ برای خود آکورد بزنید.

اصلا عصبانی نشین که آکورد شما با آهنگ یکی نمیشه چون تمرین زیادی لازم داره.من خودم انقدر این کارو کردم که حرفه ای شدم.الان یه آهنگ پخش میشه من بدون اینکه دقت زیادی کنم یا خیلی فکر کنم راحت گیتار رو میگیرم دستم و با اون ریتم و آکورد یکی میشم.چرا؟؟؟؟چون تمرین کردم.

خب طبیعتا من خیلی راحتر میتونم آهنگ رو بساز.