در حالی که براساس اطلاعرسانی کانال ثبت تلفن همراه (رجیستری)، این روش، یکی از شیوههایی است که کلاهبرداران برای دستبرد زدن به حساب بانکی افراد از آن استفاده میکنند؛ بنابراین ضروری است در صورت ملاحظه چنین مواردی، مراتب در اسرع وقت به پلیس اینترنتی گزارش شود.
نکته قابل توجه این است که هرگونه اطلاعرسانی در زمینه طرح ثبت تلفن همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA انجام میگیرد. در صورت دریافت هرگونه پیامک با محتوای مشکوک، میتوان موضوع را با مرکز پاسخگویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در ۷ روز هفته طرح کرده تا راهنماییهای لازم ارائه شود. همچنین سایت رسمی سامانه همتا hamta.ntsw.ir و سایت اطلاعرسانی همتا hamtainfo.ntsw.ir است و سامانه همتا دامنه دیگری ندارد.
از طرفی سامانه همتا برای انجام فرایندهای خود وجهی دریافت نمیکند و انجام همه فرایندهای سامانه همتا رایگان است، بنابراین درصورتی که در هریک از این پیامکهای مشکوک، درخواست وجه از کاربر شود، میتوان در اعتبار آن تردید کرد و برای آگاهی از صحت موضوع به سامانه همتا مراجعه کرد. هرچند همواره پیش از هرگونه پرداخت اینترنتی حتماً از اعتبار درگاه پرداخت مطمئن شد.
ویژگیهای اولیه درگاه پرداخت معتبر شامل عبارت https و همچنین علامت تأیید سرویسدهنده (معمولاً بهصورت قفل سبز رنگ) در ابتدای آدرس درگاه پرداخت میشود. همچنین درگاه پرداخت زیردامنهای از دامنه shaparak.ir است، بنابراین هرگونه ترکیب دیگری از کلمه shaparak و هر پسوند دامنه دیگری به غیر از ir. غیرمجاز است، به عنوان مثال ترکیبهایی نظیر shapaarak یا shaparack نامعتبر هستند.