سقوط ۴۰۰ دلاری پادشاه ارزهای دیجیتال و رسیدن قیمت آن به مرز ۸۰۰۰ دلار، موجب افت ارزش آلت کوینها شد.
در حال حاضر ۱۰ ارز دیجیتال شاخص از نظر ارزش بازار با کاهش شدیدی در قیمت مواجهاند. بیت کوین کش و بیت کوین SV بیشترین کاهش را در میان ارزهای دیجیتال برتر بازار داشتند.
پس از آنکه بیت کوین در ساعات اولیه روز گذشته نتوانست به ۸,۵۰۰ دلار برسد، با افت ۴۰۰ دلاری در بسیاری از صرافیها تا مرز ۸,۰۰۰ دلار سقوط کرد. در حال حاضر بیت کوین با کاهش ۳.۷ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، با قیمت ۸,۱۵۰ دلار برای هر واحد معامله میشود.
در حالی که نمودار بیت کوین در تایم فریم هفتگی، کاهش ۵ درصدی را نشان میدهد، ارز دیجیتال شماره یک بازار نسبت به ۳۰ روز گذشته خود تغییر چندانی از خود نشان نداده است.
به عقیده تعدادی از تحلیلگران، حمایت اساسی بعدی بیت کوین در مرز ۷,۴۰۰ دلار قرار دارد.
در طرف دیگر برخی معتقدند که پدیدار شدن الگوی کنج نزولی که اخیرا شاهدش بودیم، نشان از یک روند صعودی دارد که در صورت شکسته شدن آن قیمت روند صعودی را دوباره از سر خواهد گرفت.
هفته گذشته مدیرعامل «دیستریبیوتد لب» (Distributed Lab) ادعا کرد در صورتی که موسسات مالی بزرگ شروع به استفاده از بیت کوین کنند، ممکن است قیمت بیت کوین به صفر برسد.
اتریوم، ارز دیجیتال شماره دو بازار نیز در حال حاضر با کاهش ۳.۵ درصدی در حدود ۱۷۶ دلار معامله میشود. ریپل، ارز سوم بازار سقوط ۴ درصدی داشته و در حال حاضر ۰.۲۵۲ دلار قیمت دارد.
طبق دادههای موجود ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال چیزی در حدود ۲۲۹ میلیارد دلار است.
در حالی که بسیاری از کارشناسان این حوزه در ارتباط با قیمت بیت کوین در آینده نزدیک بحث میکنند، تام لی (Tom Lee)، بنیانگذار فانداسترت (Fundstrat) ادعا کرده است که قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۲ به ۲۵,۰۰۰ دلار خواهد رسید. به گفته او رسیدن به چنین قیمتی بسیار آسان خواهد بود.
ت موضوعی که تبدیل به چالش در ذهن بازاریابان شده است، تکلیف بازاریاب پس از ابطال مجوز شرکت های بازاریابی شبکه ای است. |
از بدو ظهور و پیدایش شرکت های دارای مجوز بازاریابی شبکه ای در ایران، این موضوع مطرح بوده است که در صورت خروج شرکت از چارچوب قانونی و ضوابط مطرح شده در آئین نامه، امکان لغو یا تعلیق مجوز شرکت های بازاریابی شبکه ای مختلف وجود دارد.
اما در این میان موضوعی که تبدیل به چالش در ذهن بازاریابان شده است، تکلیف بازاریاب پس از ابطال مجوز شرکت های بازاریابی شبکه ای است.
طبق ماده 12 آئین نامه اجرائی چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر افراد صنفی در فضای مجازی (موضوع تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی) شرکت بازاریابی شبکه ای موظف است در صورت انحلال، طبق قانون تجارت به نحوی عمل نماید که تعهدات خود را در قبال محصولات خریداری شده توسط بازاریاب و مصرف کننده انجام دهد و حداکثر ظرف مدت 15 روز پس از انحلال یا ورشکستگی پروانه کسب خود را جهت ابطال به اتحادیه تحویل نماید.
پس از ابطال مجوز دو حالت برای بازاریاب وجود دارد: بازاریاب قصد ادامه فعالیت در حوزه بازاریابی شبکه ای را ندارد یا اینکه قصد ادامه فعالیت در شرکت دیگری را دارد.
در صورتی که بازاریاب قصد ادامه فعالیت در شرکت دیگری داشته باشد، می بایست لغو فعالیت خود را در شرکت بزند و پس از آزاد شدن وضعیت کدملی در وب سرویس بازاریابی، می تواند در شرکت جدید عضو شود اما مشکل اینجاست که پروانه شرکتی که تا کنون فعال بوده و کد ملی بازاریاب در آن ثبت شده، ابطال شود و امکان ورود به دفتر کاری و انصراف از عضویت در آن برای بازاریاب وجود نداشته باشد به همین دلیل بازاریابان با مشکل مواجه می شوند.
به نظر می رسد کمیته نظارت بر عملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای در حال بررسی و ایجاد سازو کاری برای حل این مشکل می باشد تا این مشکل هر چه سریع تر حل شود.
عواملی که موجب ابطال مجوز شرکت های بازاریابی شبکه ای می شود به شرح زیر است:
1. عدم اصلاح عملکرد در دوره مدت تعلیق.
2. تکرار یا تعدد دفعات ارتکاب تخلفات زیر در طول یک سال مالی که منجر به تعلیق شود:
• اخذ هر گونه وجه یا ما به ازاء برای ورود به شرکت بازاریابی شبکه ای؛
• انجام عملیات مالی و پرداخت های شرکت خارج از سیستم بانکی؛
• تغییر طرح سوددهی بدون کسب مجوز؛
• فروش محصولات خارج از فهرست دبیرخانه کمیته یا عرضه محصولات فاقد مجوز لازم نظیر پروانه بهداشتی و استاندارد حسب مورد؛
• تکرار یا تعداد تخلفاتی که منجر به اخطار کتبی(طبق بند الف ماده 13) می شود برای مرتبه سوم در یک سال مالی.
3 . انحلال شرکت.
4 . عدم فعالیت شرکت به مدت حداقل 6 ماه.
5 . عدم تمدید پروانه کسب پس از انقضای مدت اعتبار آن پس از اخطار یک ماهه اتحادیه