اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

تکلیف بازاریاب پس از تعلیق یا ابطال مجوز شرکت بازاریابی شبکه ای چیست؟

تکلیف بازاریاب پس از تعلیق یا ابطال مجوز شرکت بازاریابی شبکه ای چیست؟

تکلیف بازاریاب پس از تعلیق یا ابطال مجوز شرکت بازاریابی شبکه ای چیست؟
ت موضوعی که تبدیل به چالش در ذهن بازاریابان شده است، تکلیف بازاریاب پس از ابطال مجوز شرکت های بازاریابی شبکه ای است.

از بدو ظهور و پیدایش شرکت های دارای مجوز بازاریابی شبکه ای در ایران، این موضوع مطرح بوده است که در صورت خروج شرکت از چارچوب قانونی و ضوابط مطرح شده در آئین نامه، امکان لغو یا تعلیق مجوز شرکت های بازاریابی شبکه ای مختلف وجود دارد.
اما در این میان موضوعی که تبدیل به چالش در ذهن بازاریابان شده است، تکلیف بازاریاب پس از ابطال مجوز شرکت های بازاریابی شبکه ای است.
طبق ماده 12 آئین نامه اجرائی چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر افراد صنفی در فضای مجازی (موضوع تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی) شرکت بازاریابی شبکه ای موظف است در صورت انحلال، طبق قانون تجارت به نحوی عمل نماید که تعهدات خود را در قبال محصولات خریداری شده توسط بازاریاب و مصرف کننده انجام دهد و حداکثر ظرف مدت 15 روز پس از انحلال یا ورشکستگی پروانه کسب خود را جهت ابطال به اتحادیه تحویل نماید.
پس از ابطال مجوز دو حالت برای بازاریاب وجود دارد: بازاریاب قصد ادامه فعالیت در حوزه بازاریابی شبکه ای را ندارد یا اینکه قصد ادامه فعالیت در شرکت دیگری را دارد.
در صورتی که بازاریاب قصد ادامه فعالیت در شرکت دیگری داشته باشد، می بایست لغو فعالیت خود را در شرکت بزند و پس از آزاد شدن وضعیت کدملی در وب سرویس بازاریابی، می تواند در شرکت جدید عضو شود اما مشکل اینجاست که پروانه شرکتی که تا کنون فعال بوده و کد ملی بازاریاب در آن ثبت شده، ابطال شود و امکان ورود به دفتر کاری و انصراف از عضویت در آن برای بازاریاب وجود نداشته باشد به همین دلیل بازاریابان با مشکل مواجه می شوند.
به نظر می رسد کمیته نظارت بر عملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای در حال بررسی و ایجاد سازو کاری برای حل این مشکل می باشد تا این مشکل هر چه سریع تر حل شود.
عواملی که موجب ابطال مجوز شرکت های بازاریابی شبکه ای می شود به شرح زیر است:
1. عدم اصلاح عملکرد در دوره مدت تعلیق.
2. تکرار یا تعدد دفعات ارتکاب تخلفات زیر در طول یک سال مالی که منجر به تعلیق شود:
• اخذ هر گونه وجه یا ما به ازاء برای ورود به شرکت بازاریابی شبکه ای؛
• انجام عملیات مالی و پرداخت های شرکت خارج از سیستم بانکی؛
• تغییر طرح سوددهی بدون کسب مجوز؛
• فروش محصولات خارج از فهرست دبیرخانه کمیته یا عرضه محصولات فاقد مجوز لازم نظیر پروانه بهداشتی و استاندارد حسب مورد؛
• تکرار یا تعداد تخلفاتی که منجر به اخطار کتبی(طبق بند الف ماده 13) می شود برای مرتبه سوم در یک سال مالی.
3 . انحلال شرکت.
4 . عدم فعالیت شرکت به مدت حداقل 6 ماه.
5 . عدم تمدید پروانه کسب پس از انقضای مدت اعتبار آن پس از اخطار یک ماهه اتحادیه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد