اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

محدودیت کسب و کار ایرانی توسط سرویس دهندگان خارجی

 جهت مشاهده خرید با تخفیف کلیک کنید

محدودیت کسب و کار ایرانی توسط سرویس دهندگان خارجی

محدودیت کسب و کار ایرانی توسط سرویس دهندگان خارجی

 این ها اجازه عرض اندام به بخش خصوصی نمی دهند.

 متاسفانه ما در کشورمان واقعا تک شاخ ها را می کشیم و تا بفهمیم این شرکتها به موقعیت تک شاخ و یونی‌کورن می رسند، اجازه می دهیم که شرکتهای خارجی مانند گوگل و اپل آنها را بکشند.

 ما به راحتی اجازه می دهیم سرویس دهندگانی مانند گوگل و اپل در کشور ما آمد و شد کرده و هر کاری دوست دارند انجام دهند. برای مثال گوشی های اپل را گران تر از سایر گوشی ها تنها به دلیل سرویس‌های خاصی که می‌دهد خریداری می‌کنیم، اما این شرکت به راحتی به ما می گوید که نمی توانم این سرویس را به شما بدهم و ما را محروم می کند؛ این درحالی است که ما پول این سرویس را به اپل داده ایم.

 حال اگر قرار باشد در کشور جلوی عرض اندام اپل گرفته شود یک سری از دوستان و مردم ما با نادرستی و با عدم اطلاع مناسب، احساس می کنند که قرار است محدود شوند اما این درحالی است که اصل محدودیت را اپل و گوگل ایجاد کرده اند.

آسوشه گفت: اگر به ۲۰۰ سرویس اصلی شرکتهایی مانند گوگل و اپل نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تمامی سرویس هایی که به بارور شدن کسب و کار ایرانی کمک می کند به سمت ما بسته است و صرفا سرویس هایی مانند جستجو و ایمیل که کاربران انتهایی از آنها استفاده می کنند، باز و در دسترس است تا ما را هر روز به خودشان وابسته تر کنند.

با این روش، این شرکتهای خارجی اجازه عرض اندام به بخش خصوصی ما نخواهند داد.

 ما امروز به جای پدیده داده کاوی که مربوط به عصر قبلی تحلیل داده ها بود، با موضوع مهم «بیگ دیتا» مواجه هستیم.

 فرق بیگ دیتا با داده کاوی این است که داده کاوی الگوریتمی از یک سری اطلاعات غیرفعال و آفلاین است. به این معنی که یادگیری اتفاق می‌افتد و این یادگیری با یک بخش دیگر اطلاعات که آن هم دور از شبکه (آفلاین) است ، تست می شود. اما امروز با پدیده ای مانند «بیگ دیتا» مواجه هستیم که دارای سه ویژگی اصلی شامل حجیم بودن اطلاعات، تنوع و سرعت تولید است.

 به بیان دیگر، شاید تحلیل اطلاعات به راحتی قابل انجام باشد اما تحلیل اطلاعات بسیار حجیم با تنوع مختلف و با سرعت تولید بالا، آسان نیست. چرا که این اطلاعات به صورت آنلاین و متصل به شبکه به دست می آید و به همین علت است که هر آن شاهد دریافت اطلاعات جدیدتری هستیم که تاثیر شگرفی در زندگی کاربران و نیز کسب و کارها گذاشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد