اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

عمری طولانی در کنار سلامتی

بدن انسان از دو طریق محافظت می شود:
  1. عوامل داخلی: که ما را از مرگ آنی نجات می دهند.
  2. عوامل خارجی: که بدن ما را از کلیه امراض حفظ می کنند.
عوامل داخلی به 3 دستگاه بدن مرتبط است:
  1. سیستم ایمنی
  2. سیستم با گردش خون
  3. سیستم بافری که تنظیم اسید و باز را در بدن به عهده دارد.
و اختلال در هر کدام از عوامل بالا منجر به مرگ می شود.
عواملی خارجی محافظت کننده بدن عبارتند از:
  1. هوا
  2. آب
  3. تغذیه
در اینجا موضوع صحبت ما تغذیه است. که شامل دو نوع می باشد:
  1.  تغذیه روانی
  2. تغذیه جسمانی

تغذیه جسمانی. هر انسانی در بدن خود به پنج ماده حیاتی نیاز دارد و بدون این پنج ماده امکان زیستن برای هیچ کس وجود ندارد. این 5 ماده عبارتند از: پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی که سه ماده اول یعنی پروتئین ها، چربیها و کربوهیدرات ها جزو مواد انرژی زا، ویتامین ها و مواد معدنی را غیر انرژی زا گویند.

تغذیه روانی: امروزه ثابت شده است که هر انسانی در کنار تغذیه جسمی صحیح خود، برای سالم زیستن نیاز به یک تغذیه مناسب روانی هم دارد. به عبارتی برای داشتن جسم سالم نیاز به داشتن روانی پاک نیز هست.

تغذیه روانی هم مانند تغذیه جسمی، 5 شاخه ی مهم دارد این 5 شاخه عبارتند از:

  1. هدف (Aim)
  2. اعتماد (Trust)
  3. اعتقاد (Spirit)
  4. عشق ودوست داشتن (Love)
  5. اراده (Will)

پس تغذیه روحی روانی و تغذیه جسمی هر کدام مانند پنج انگشت یک دست و در مجموع مانند ده انگشت دو دست هستند که باید همه در کنار هم باشند تا ما بتوانیم به بهترین وجه از آنها بهره ببریم. به عبارتی اگر تغذیه روحی برآورده شود و تغذیه جسمی هم تامین شود، ما هیچ وقت مریض نمی شویم.

پل ارتباطی این دو سلامتی (سلامت جسم و سلامت روان) ویتامین B1 (تیامین) می باشد. خوردن مواد مضر خصوصاً قندها، شیرینی ها، مرباها و...باعث از بین رفتن این پل ارتباطی یعنی ویتامین B1 می شود زیرا این مواد مصرف کننده ویتامین B1 میباشند.

پروفسور (Linus Pauling) پاوولینگ در آخرین تحقیقات خود چنین اعلام کرد که در قرن بیست و یکم سکته قلبی و مغزی از بین خواهد رفت و این تنها با رساندن 50 ماده حیاتی در همان پنج ماده اصلی سلامت جسم که قبلاً به آنها اشاره شده نهفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد