اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

چرا زوج ها طلاق می گیرند

ارتباط موثر به آن معنا است که زن و شوهر باید شرایط یکدیگر را درک کنند و به یکدیگر احترام بگذارند، توهین نکنند، ارتباط بدون خشونت داشته باشند و محبت و مودت را در خانه ترویج دهند. اینها اصول پایه ای برای یک ارتباط موثر است.

مهم ترین اصل ارتباط موثر ، درک یکدیگر است به آن معنا که زوج ها در برخوردهایی که با همدیگر دارند، خودشان را جای یکدیگر بگذارند که آیا بطورمثال من دوست دارم با من اینگونه رفتار شود، اگر دوست ندارم پس با همسرم نیز اینگونه رفتار نکنم. آیا من دوست دارم با خانواده من اینگونه رفتار شود، اگر دوست ندارم پس با خانواده همسرم اینگونه رفتار نکنم.

گاهی ممکن است آدم ها در شرایط روحی مناسبی نباشند که باید شرایط روحی طرف مقابل را درک کنیم و این مساله درباره زن یا مرد، فرقی نمی کند.

اگر این ۱۰ گام را به طور منظم تمرین کنید، ازدواج‌تان از همیشه موفق‌تر خواهد شد و در واقع از طلاق اجتناب خواهید کرد

۱. با یکدیگر وقت بگذرانید

علت شماره‌ی یکِ جدایی در ازدواج‌های امروزی این است که زوج‌ها به اندازه‌ی کافی با یکدیگر وقت نمی‌گذرانند یا رابطه‌ای که دارند‌ برای‌شان جزو اولویت‌ها نیست. ازدواج‌هایی که از کمبود زمان رنج می‌برند در معرض خطر طلاق هستند چون شریک‌های زندگی از رفاقت با یکدیگر دست می‌کشند.

۲. معاشقه داشته باشید

در ازدواج، یکی از مهم‌ترین ارتباطات معاشقه است. هر کاری می‌توانید بکنید تا شور و حرارت‌تان را زنده نگه دارید. میل و اشتیاق یک تصمیم است!

۳. نوازش کنید

همه چیز که فقط معاشقه نیست. نوازش مهربانانه نیز مهم است. دستان یکدیگر را بگیرید. با هم روی کاناپه بنشینید. یا روی تخت یکدیگر را در آغوش بکشید.

۴. طنازی و دلبری کنید

یادتان هست شما و همسرتان آن روزهای اول چقدر برای هم دلبری می‌کردید؟ که به اسم کوچک همدیگر را صدا می‌زدید؟ که به همسرتان می‌گفتید چقدر زیبا و جذاب است؟ درست همان کارهایی را بکنید که وقتی تب عشق‌تان تند بود می‌کردید و آن وقت ببینید چطور همه‌چیز روبه‌راه خواهد شد.

۵. مکررا با هم حرف بزنید

هر روز سراغ یکدیگر را بگیرید. درمورد احساسات‌تان و مسائل مهم حرف بزنید. وقتی رنجیده‌خاطر هستید ساکت نباشید. راه‌های گفت‌وگو و ارتباط را باز نگه دارید. نگذارید یک روز بگذرد و شما از همسرتان نپرسیده باشید که روزش را چگونه سپری کرده است.

۶. از یکدیگر تعریف کنید

همه دوست دارند مورد تحسین قرار بگیرند. مطمئن شوید که هر روز از همسرتان تعریف می‌کنید. وقتی همسرها احساس کنند مورد تحسین قرار می‌گیرند، میزان استحکام روابط‌شان حیرت‌انگیز است!

۷. به کلاس‌های مشاوره‌ی ازدواج بروید

عاشق ماندن مهارت‌هایی می‌خواهد که بسیاری از آدم‌ها از آنها برخوردار نیستند. ولی جای امیدواری هست که کلاس‌های آموزش ازدواج وجود دارند. با هم به این کلاس‌ها بروید و عاشق بمانید.

۸. اختلافات را به نحو سازنده‌ای مدیریت کنید

همه‌ی زوج‌ها اختلافاتی دارند. این نحوه‌ی مدیریت شما است که رابطه‌ی‌تان را می‌سازد یا از هم می‌پاشد. به خاطر این‌که طرفین احساس می‌کنند از طرف شریک زندگی‌شان درک نمی‌شوند یا مورد بی‌مهری واقع می‌شوند، بسیاری از بحث‌ها بالا می‌گیرند. اگر نمی‌توانید بدون آن‌که کارتان به دعوا بکشد درمورد مسائل حرف بزنید، بهتر است از یک مربی بخواهید آموزش‌تان بدهد.

۹. روی چیزهای مثبت تمرکز کنید

آدم‌ها اغلب بیش‌تر روی چیزهای غلطِ ازدواج‌شان تمرکز می‌کنند تا روی چیزهای درست. حتی اگر ناراحت هستید، بهترین روش برای متعهدتر کردن همسرتان آن است که وقتی در انجام کاری موفق می‌شود او را تحسین کنید، نه این‌که به خاطر خوب نبودن اوضاع او را سرزنش کنید.

۱۰. واقعی بخشش کنید

آدم‌ها آن‌طوری عشق می‌ورزندکه دوست دارند دیگران به آنها عشق بورزند. ولی این بخشش واقعی نیست. بخشش واقعی وقتی است که، دانسته یا نادانسته، به شریک زندگی‌تان چیزهایی را می‌بخشید که می‌خواهد و نیاز دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد