اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

اخطارهای دنیای مجازی ،کسب و کار در فضای مجازی و تحلیل فضای فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی

دکتر بهروز نقویان دکترای مدیریت ، مدیر عامل شرکت تولید نرم افزارهای هوشمند ، خواننده پاپ و محلی خراسان شمالی ،مشاور شهرک صنعتی ایران مشاور دیجیتال مارکت و صادرات

چگونه به یکدیگر وفادار بمانیم؟

تمام ازدواج ها با امید به وفاداری و داشتن یک زندگی شاد صورت می گیرد. زوج ها به این امید که در کنار هم با آرامش زندگی کنند و به بلوغ برسند، زندگی مشترک شان را آغاز می کنند. به راستی چگونه می توانیم برای تمام عمر در کنار همسرمان زندگی موفقی داشته باشیم
 تمام ازدواج ها با امید به وفاداری و داشتن یک زندگی شاد و موفق صورت می گیرد. زوج ها به این امید که در کنار یکدیگر با آرامش و خوشی زندگی کنند و به بلوغ برسند، زندگی مشترک شان را آغاز می کنند. به راستی چگونه می توانیم برای تمام عمر در کنار همسرمان زندگی موفقی داشته باشیم و تا ابد به هم وفادار بمانیم؟ آیا احساس شادی همان حلقه گمشده ای است که می تواند زنجیر زندگی مشترک را به هم متصل نگه دارد؟

فعالیت ها و اتفاقات روزمره تجربیات مشترکی را برای زن و شوهر رقم می زنند و در طول زمان، این تجربیات کوچک، به خاطرات بزرگ و گاه ارزشمندی مبدل می شوند؛ چنان که کم کم احساس می کنیم عمیقا به همسرمان پیوند خورده ایم.

شاید علت اصلی این پیوند، تنها عشق نباشد و دلایل دیگری ما را کنار هم نگه می دارد؛ مثلا اینکه سال ها در کنار هم هستیم و عمرمان را به پای هم گذاشته ایم. فرزندان نیز یکی دیگر از حلقه های زنجیر زندگی مشترک ما هستند. این موجودات کوچک، پایه های زندگی را مستحکمتر می کنند و برای هر یک از ما دلیلی بسیار مهم و قوی هستند که دشواری های زندگی را به خاطر حفظ آرامش آنها تحمل کنیم. دیدن لبخند، اشک، شادی، بیماری و رشد آنها موجب می شود نسبت به آنها و نیز همسرمان احساس وابستگی و دلبستگی بیشتری پیدا کنیم.

زمانی که ازدواج می کنیم، متعهد می شویم که از زمان جاری شدن صیغه عقد به بعد دیگر خودمان را بخشی از یک گروه دو نفره ببینیم که اعضای آن، با هم پیمان بسته اند تا پایان عمر به هم متعهد باشند و نسبت به یکدیگر وفادار بمانند.


میزان وفاداری افراد در زندگی زناشویی، احساس آنها را نسبت به هم و نیز کیفیت رفتار آنها را با یکدیگر تعیین می کند. شاید یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن وفاداری در زندگی زناشویی، کاهش احساس و علاقه زن و شوهر به یکدیگر باشد.

وفاداری، زمانی خودش را نشان می دهد که شما بتوانید در هنگام سختی و دشواری زندگی در کنار همسرتان بمانید و به او متعهد و وفادار باشید؛ زیرا زمانی که همه چیز خوب باشد و شما مشکلی نداشته باشید، با ماندن در کنار همسرتان، چندان هنری نکرده اید. هنر واقعی این است که در بدترین شرایط همچنان در کنار هم باقی بمانید و سعی کنید اوقات خوشی را برای یکدیگر رقم بزنید. 

به یاد داشته باشید که ارتباط و پیوند شما باید همواره بر هر کار دیگری اولویت داشته باشد. این کار، قسمتی بزرگ و مهم از وفاداری است. زمانی که یک مشکل بزرگ رخ می دهد، شرایط زندگی شما کاملا تغییر می کند و هر یک از زوجین تلاش می کنند راهی را برای فرار از دشواری های شرایط جدیدی که برایشان پیش آمده است، پیدا کنند.

حتی در این شرایط، باید به همسرتان وفادار بمانید و در کنار او باشید. همچنان به اهداف و آرزوهایتان فکر کنید تا بهتر و ساده تر بتوانید این شرایط دشوار را سپری کنید. در چنین شرایطی به جای فرار بهتر است راه هایی را بیابید که بتوانید بار دیگر آرامش و راحتی را به زندگی مشترکتان بازگردانید و نیز بتوانید باز هم در کنار یکدیگر خوشحال بمانید.

اگر می خواهید همواره به همسرتان وفادار بمانید، سعی کنید تا همیشه به یاد داشته باشید که او چه زحماتی برای شما کشیده است و شما به چه دلایلی به او مدیون هستید. هرگز فکر نکنید کارهایی که همسرتان در زندگی انجام داده جزو وظایف او هستند. همیشه از کارهای او قدردانی کنیدو به یاد داشته باشید که یکی از مهمترین دلایلی که او سختی های بسیاری را در زندگی متحمل می شود وجود شماست. به این ترتیب اگر زمانی مشکلی در زندگی برایتان رخ دهد، شما نیز وظیفه خود می دانید که در این شرایط، زحمات او را جبران کنید و در این شرایط حتی به خیانت فکر هم نخواهید کرد.

چند نکته در مورد حفظ وفاداری به همسر

وفاداری در غیاب همسر

شرایط کاری و زندگی بسیاری از زوجین به گونه ای است که آنها ناچارند هر از گاهی از یکدیگر دور باشند؛ پس به یاد داشته باشید هیچ دلیل موجهی برای تخطی از قانون وفاداری به همسر وجود ندارد و شما تحت هر شرایطی باید به همسرتان وفادار بمانید؛ حتی اگر مدتی از هم دور باشید. تا زمانی که هنوز پیمان ازدواج میان شما و همسرتان وجود دارد، باید به یکدیگر وفادار بمانید.

در بدترین شرایط به هم وفادار بمانید

مسلما هرگز نمی توانید یک زندگی مشترک بیابید که دو نفر با هم هیچ مشکل و اختلافی نداشته باشند. بحث و اختلاف نظر در طول زندگی مشترک کاملا عادی و طبیعی است و برای همه رخ می دهد. زمانی که با همسرتان بحث و مشاجره می کنید و از دست او به شدت ناراحت و عصبانی می شوید، به این موضوع فکر کنید که تنها وظیفه شما در این شرایط، حفظ وفاداری و تعهد نسبت به اوست.

زمانی که از دست همسرتان عصبانی هستید، سعی کنید با فعالیت های مختلف خودتان را آرام کنید و هرگز هنگام عصبانیت تصمیم نگیرید. به یاد داشته باشید که همیشه وظیفه همسر شما نیست که به شما وفادار بماند. شما هم به نوبه خود باید تلاش کنید تا این وفاداری حفظ شود. این کار خیلی دشوار نیست، تنها با رعایت چند نکته ساده می توانید در جهت حفظ وفاداری همسرتان تلاش کنید.

صداقت داشته باشید

یکی از مهمترین عوامل در حفظ وفاداری همسران به یکدیگر صداقت است. تحت هیچ شرایطی به همسرتان دروغ نگویید. سعی کنید شرایط را به گونه ای پیش نبرید که همسرتان ناچار شود به شما دروغ بگوید. اگر همسرتان بخواهد در مورد موضوعی با شما صحبت کند، واکنش شما عاملی بسیار تعیین کننده خواهد بود؛ چرا که موجب می شود او جرأت حقیقت گویی را پیدا کند؛ در غیر اینصورت، او دروغ را انتخاب می کند.

وفادار باشید

اگر می خواهید همسرتان به شما وفادار بماند، باید خودتان همواره به او وفادار بمانید. همسران همواره به یکدیگر درس می دهند و از هم درس می آموزند. زمانی که شما به همسرتان وفادار باشید، او از رفتار شما وفاداری را می آموزد. زمانی که شما از اشتباه او چشم پوشی می کنید، او هم از شما می آموزد که از اشتباه شما بگذرد. همین نکات ساده و کوچک، میزان وفاداری همسران را به یکدیگر بسیار بالا می برد.

گذشت کنید

شما دو انسان هستید از دو خانواده متفاوت و با آداب و رسوم گوناگون؛ پس طبیعی است که با هم اختلاف داشته باشید و گاه و بیگاه موجب رنجش و ناراحتی یکدیگر شوید. سعی کنید از هم کینه به دل نگیرید، مشکلات را میان خودتان حل کنید تا در ذهن تان باقی نماند. هیچ مشکلی را حل نشده نگذارید؛ زیرا این قبیل مشکلات در آینده به معضلات بزرگی مبدل خواهند شد.

با همسرتان دوست باشید

دوستان عیوب یکدیگر را نمی بینند و اگر ببینند، آنها را نادیده می گیرند و اهمیتی نمی دهند. سعی کنید همواره در زندگی شور و هیجان داشته باشید و اجازه ندهید زندگی تان یکنواخت و خسته کننده شود. همپای هم باشید تا همسرتان نیاز نداشته باشد به فرد دیگری پناه ببرد.



همواره دارای اعتماد به نفس و قوی باشید

به خودتان برسید. تمیز و مرتب باشید. هیچ عاملی نباید موجب شود که شما خودتان را فراموش کنید؛ پس به خودتان اهمیت دهید تا دیگران هم بیاموزند باید به شما اهمیت دهند.

همسرتان را همانگونه که هست، بپذیرید

شما این فرد را انتخاب کرده اید و روز اول او را با تمام خصوصیاتش دیده و پسندیده اید. هرگز همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید. او را تغییر دهید. کمال گرا نباشید. در دنیا کسی وجود ندارد که از همه نظر بی عیب و کامل باشد. روز اول که همسرتان را انتخاب کردید، مسلما عیوب او را دیده اید اما به دلیل عشق به او و اشتیاقی که برای ازدواج و شروع زندگی جدید داشتید، سعی می کردید آن عیوب را نبینید و آنها را ساده و بی ارزش جلوه دهید؛ اکنون نیز باید چنین کنید. بعد از ازدواج، دیگر زمان عیب یابی از همسر سپری شده است؛ پس بهتر است سعی کنید او را با تمام خوبی ها و بدی هایش دوست داشته باشید.

هر از گاهی در مورد زندگی مشترکتان با یکدیگر صحبت کنید

همیشه از همسرتان بپرسید که از شما رنجشی به دل دارد یا ندارد. اجازه ندهید کدورت و ناراحتی ها برای مدت طولانی در ذهن همسرتان باقی بماند. از همسرتان بخواهید با صداقت و بدون ترس، نظرش را در مورد شما بگوید.

شما هم با او صادق باشید و هر چه از او به دل دارید، بدون واهمه با او در میان بگذارید. به حساسیت های یکدیگر احترام بگذارید. با هم لجبازی نکنید و اگر می دانید کاری هست که همسرتان را آزار می دهد، آن را انجام ندهید.
نظرات 2 + ارسال نظر
مونا یکشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 02:26 ب.ظ http://mona.special.ir/

سلام
واقعا وبلاگ مفیدی دارین
دستتون درد نکنه
کاشکی بقیه ی محتوای این دنیای بزرگ مجازی هم مثل این وبلاگ مفید و پر از انرژی مثبت بود
خدا قوت
در پناه خداوند باشید

ممنون سعی می کنم مفید ترم بشه در آینده

دانلود اهنگ یکشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1397 ساعت 02:55 ب.ظ http://my-ahang.com

واقعا عالی بود مطلبتون
ممنونم بابت این سایت مفید از شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد